“Ουραγοί” και στα κοινωνικά δίκτυα οι ελληνικοί σύλλογοι

Ουδείς... εμφανίζεται στο Top100, όπου συναντάμε ομάδες από Τανζανία (!), Σαουδική Αραβία, Ινδονησία και λοιπές χώρες... θρύλους του παγκοσμίου ποδοσφαίρου!

Εύκολα θα μπορούσε κάποιος να επιχειρήσει την “αποδόμηση” του τίτλου αναφέροντας τον πληθυσμό της χώρας μας, που ίσα-ίσα φτάνει τους 10 εκατ. κατοίκους. Ωστόσο, η… απάντηση έρχεται από την πραγματικότητα και την τελευταία εβδομαδιαία μελέτη του CIES, από την οποία προκύπτει η λίστα των 100 κορυφαίων -ανά τον κόσμο- συλλόγων με τους περισσότερους ακόλουθους σε τέσσερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Twitter, Instagram, Facebook και TikTok). Τι καταδεικνύει η έρευνα; Οτι μεταξύ αυτών των συλλόγων συναντά κανείς και τους τρεις “μεγάλους” του πορτογαλικού ποδοσφαίρου (σ.σ. Πόρτο, Μπενφίκα-Σπόρτινγκ), απόδειξη ότι τα ράσα (ο πληθυσμός) δεν κάνουν τον παπά (ακόλουθοι)! Πολύ απλά η υστεροφημία, οι όποιες επιτυχίες και η αναγνωρισιμότητα των ελληνικών συλλόγων απέχει… παρασάγγας από το κλειστό κλαμπ των κορυφαίων!

Κατά τ’ άλλα, μόνο μια «βασίλισσα» θα μπορούσε να βρίσκεται στην κορυφή της λίστας, που δημιούργησε το διεθνές κέντρο αθλητικών ερευνών, το οποίο βρίσκεται στο Νοσατέλ της Ελβετίας και δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τη FIFA. Η Ρέαλ Μαδρίτης με συνολικά 362 εκατ. πιστούς στα τέσσερα κορυφαία κοινωνικά δίκτυα αποδεικνύει ότι το ποδόσφαιρο μπορεί να εξελιχθεί σε μεγάλη «μπίζνα» και δεν παίζεται μόνο μέσα στις τέσσερις γραμμές του γηπέδου. Για να είσαι… μεγάλος παίκτης θα πρέπει να παίζεις μπάλα σε πολλές εκφάνσεις της κοινωνίας κι όχι μόνο. Οι Μαδριλένοι βρίσκονται μπροστά  από τη Μπαρτσελόνα (342 εκατομμύρια), ενώ  η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ είναι η μόνη άλλη ομάδα με περισσότερους από 200 εκατομμύρια ακολούθους (206), συμπληρώνει το βάθρο. Η Παρί Σεν Ζερμέν βρίσκεται στην τέταρτη θέση (187 εκατομμύρια) και η Γιουβέντους (144 εκατομμύρια) ολοκληρώνει την πρώτη πεντάδα.

Η Ρεάλ Μαδρίτης είναι ο σύλλογος με τους περισσότερους ακολούθους στον κόσμο στο Instagram (135 εκατομμύρια) και στο Facebook (117 εκατομμύρια), ενώ βρίσκεται πίσω από τη Μπαρτσελόνα στο Twitter (83 εκατομμύρια) και την Παρί Σεν Ζερμέν στο TikTok (40 εκατομμύρια). Εκτός των πέντε μεγάλων ευρωπαϊκών πρωταθλημάτων, η πρώτη τριάδα αποτελείται από τη Φλαμένγκο της Βραζιλίας (14η, 50 εκατομμύρια), ακολουθούμενη από την Αλ-Αχλί της Αιγύπτου (18η, 45 εκατομμύρια) και τη Γαλατασαράι της Τουρκίας (17η, 40 εκατομμύρια).

Το top 100 περιλαμβάνει επίσης συλλόγους από τη Σαουδική Αραβία, την Ινδονησία, την Αργεντινή, την Ολλανδία, το Μεξικό, την Πορτογαλία, το Ιράν, την Τανζανία, τη Νότια Αφρική, το Μαρόκο, την Κολομβία, τον Ισημερινό, την Ινδία, τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Χιλή, τη Ρωσία και τη Σκωτία! Συγκριτικά πάντως οι σύλλογοι βρίσκονται πολύ κάτω από τα ακόμη πιο υπερβολικά νούμερα που καταγράφουν μεμονωμένοι αθλητές, όπως ο Κριστιάνο Ρονάλντο (859 εκατομμύρια ακόλουθοι, συμπεριλαμβανομένων 587 εκατομμύρια στο Instagram) και ο Λιονέλ Μέσι (582 εκατομμύρια, εκ των οποίων 468 εκατομμύρια στο Instagram).

Δείτε αναλυτικά ΕΔΩ!