Επεσε και το κάστρο της Μπουντεσλίγκα

Μπαίνει ξένος επενδυτής στο γερμανικό πρωτάθλημα.

Λεφτά έχουν, διαχείριση καλή κάνουν, τα γήπεδα τους γεμάτα είναι. Τι άλλον θέλουν οι Γερμανοί για την Μπουντεσλίγκα τους; Επενδυτές από το εξωτερικό! Κι όμως τα πράγματα αλλάζουν. Η Bundesliga ανοίγει σε ιδιωτικές επενδύσεις. Αυτό το θεμελιώδες βήμα, ο τερματισμός μιας ποδοσφαιρικής ιδέας που βασίζεται στις πωλήσεις εισιτηρίων, απαιτούσε πλειοψηφία δύο τρίτων στη γενική συνέλευση της γερμανικής ένωσης ποδοσφαίρου. Οι εκπρόσωποι των 36 συλλόγων πρώτης και δεύτερης κατηγορίας της Bundesliga άνοιξαν τον δρόμο στις ιδιωτικές επενδύσεις. Ήταν μυστική ψηφοφορία. Οι πρόεδροι των συλλόγων δεν μπορούσαν να δείξουν ανοιχτά τα πρόσωπά τους μπροστά σε μια βάση φιλάθλων που αντιστέκεται σθεναρά στην είσοδο ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων και φωνάζουν: «Όχι στο ποδόσφαιρο των εκατομμυρίω». Αυτό σε σχέση με το σύστημα χρηματοδότησης άλλων ευρωπαϊκών πρωταθλημάτων, όπως το βρετανικό ή το ισπανικό, τα οποία στη Γερμανία είναι επικρίνονται συχνά ως προϊόντα εντελώς εμπορευματοποιημένα και άσχετα με το τοπικό στοιχείο. Πλέον, η Bundesliga μπορεί να ξεκινήσει συγκεκριμένες διαπραγματεύσεις με έναν στρατηγικό συνεργάτη μάρκετινγκ. Έξι εταιρείες έχουν εκδηλώσει μέχρι στιγμής ενδιαφέρον για αυτή τη συνεργασία και αναμένεται να κλείσει συμφωνία ύψους ενός δισ. ευρώ με αντάλλαγμα ένα ποσοστό από τα τηλεοπτικά έσοδα. Το συμβόλαιο θα πρέπει να έχει μέγιστη διάρκεια 20 ετών και να υπογραφεί πριν την έναρξη της σεζόν 2024/25. Τον περασμένο Μάιο, ο επιχειρηματίας Markus Schön έστειλε στην Μπάγερν Μονάχου ένα email στο οποίο ήταν διατεθειμένος να αναλάβει το κόστος της υπογραφής του Κριστιάνο Ρονάλντο, αλλά ο κόσμος των Βαυαρών δεν είπε «Καλώς ήλθε το δολλάριο». Τελικά τους αγνόησαν. Η Γερμανία θέλει σταρ και λεφτά για να τους πάρει. Η λαϊκή βάση και τα νοικοκυρεμένα ταμεία δεν αρκούν. Οι οπαδοί διαμαρτύρονται με κάθε τρόπο, αλλά η Γερμανία είναι σε οικονομική κρίση. Χάνει το τρένο και στο ποδόσφαιρο. Οι τιμές δεν πέφτουν και κάποιος πρέπει να βάλει λεφτά. Τι κι αν τα γήπεδα είναι γεμάτα; Οι διοικήσεις ψάχνουν λεφτά. Το συναίσθημα πάει περίπατο. Η εποχή της παγκοσμιοποίησης τα έχει σαρώσει όλα. Το πως θα εμφανισθούν οι επενδυτές είναι θέμα… καμουφλάζ. Στην «Ντόιτσλαντ» δεν αρέσκονται να κρέμονται από τα πετροδόλαρα όπως η Παρί ή να ξεπουλάνε τα πάντα στην Αραβία. Από την άλλη έχει περάσει η εποχή που το μάρκο ήταν πανίσχυρο. Η ανάπτυξη πρέπει να στηριχθεί σε ξένα κεφάλαια. Το τι θα γράφει η ταμπέλα θα το βρούνε στην πορεία.